בדיקת ליקויי בנייה

רגע לפני שאנו נכנסים לדירה החדשה שלנו חשוב יהיה לבדוק את הדירה ולוודא שאין בה ליקויי בנייה שונים. כל זמן שעוד לא נכנסתם לדירה החדשה תוכלו לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים (במידה וכבר קניתם את הדירה ומדובר בדירה חדשה מקבלן) או לשאת במשא ומתן עם המוכר הכולל את תיקון הליקויים או הפחתה במחיר הדירה במידה וטרם רכשתם אותה. אריאל אזיזוב הינו בודק בתים מוסמך ומתמחה בבדיקת ליקויי בניה. עם מעל 10 שנים של ניסיון בתחום תהיו בטוחים שנאתר את כל הליקויים בדירה שלכם, בין אם מדובר בדירה חדשה או יד שניה. לפרטים נוספים צרו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

מה זה אומר בדיקת ליקויי בנייה?

אז למי שאינם מכיר מהי בדיקת ליקויי בנייה זהו שם נרדף למעשה לשירות בדק בית. במסגרת השירות הבודק מבצע בדיקה מקיפה של הנכס והתשתיות בו. בין היתר הוא יבדוק את מערכות המים והחשמל, האיטום, את המרצפות, החלונות, המרפסת, הגג ועוד. ישנן גם בדיקות המשתנות בין חברת בדק בית אחת לאחרת ובהתאם לסוג הדירה. חלק מהבדיקות יהיו בדיקות שאפילו לא חשבתם עליהם כמו צבע אחיד של המרצפות. באמצעות מכשור טכנולוגי מתקדם, ידע וניסיון, יבדוק הבודק, לרוב מהנדס במקצועו, שאין ליקויים שונים בדירה ואם יגלה כאלה יפרט אותם בדוח.

מה עושים עם דוח הבדיקה?

לאחר בדיקת הליקויים תוכלו לעשות שימוש בדוח הבדיקה אל מול הקבלן או בעל הנכס. לדוגמה: במקרה של דירה חדשה מקבלן הוא מחויב על פי החוק להגיש לכם דירה במצב תקין וללא ליקויים. תוכלו לדרוש ממנו את תיקון הליקויים תוך זמן סביר. יש דבר שנקרא גם "שנת בדק" שבה תוכלו לבצע את הבדיקה ולבקש מהקבלן לתקן את הליקויים על פי החוזה. במידה ומדובר בדירה יד שניה או דירה חדשה שטרם חתמתם על חוזה המכר, תוכלו לבקש מהקבלן/בעל הנכס לתקן את הליקויים לפני הכניסה לדירה החדשה ולכלול סעיף זה בחוזה, או לחילופין להשתמש בדוח כקלף מיקוח להורדת המחיר על הנכס. ייתכן ואפילו תחליטו שלא תרצו לרכוש את הנכס בהתאם לממצאי הדוח.

בדיקת ליקויי בנייה
בדיקת ליקויי בנייה

איתור ליקויי בניה

אחד השירותים המוכרים ביותר על ידי חברות בדק בית הוא איתור ליקויי בניה. שירות זה חשוב מאוד לפני רכישת דירה ואם לא הספקתם לעשות זאת לפני החתימה על הסכם המכר, תוכלו לעשות זאת גם לאחריו עם כניסתם לדירה, בהנחה שמדובר בדירה חדשה מקבלן. אריאל אזיזוב הינו בודק בתים מוסמך המספקת שירותי בדק בית ואיתור ליקויי בניה לדירות ומבנים מסוגים שונים. השירות מסופק מאזור השרון ועד צפון הארץ, באהבה ובמקצועיות רבה. בין שירותינו: בדק בית ואיתור ליקויי בניה לדירות חדשות מקבלן, דירות יד שנייה, דירות הנמצאות בתהליך תמ"א 38 ועוד. להצעת מחיר ו/או הזמנת השירות התקשרו אלינו או השאירו פרטים כאן באתר ונחזור אליכם בהקדם.

מתי נרצה לבצע איתור ליקויי בנייה?

  • רכישת דירה חדשה מקבלן – על אף שאתם עשויים לחשוב שדירה חדשה מקבלן תגיע מושלמת ובצורה תקינה, הרי שלצערנו הרב עדיין ישנם קבלנים המחפשים לעגל פינות ולחסוך בעלויות חומרי הגלם או באופן העבודה. אתם לא רוצים שזה יבוא על חשבון הגב שלכם כמובן ולכן חשוב יהיה לבצע בדיקה מוקדמת ככל האפשר ולדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים בהתאם.
  • דירה יד שנייה – כמובן שבדירה יד שנייה אפילו יותר חשוב לבצע את הבדיקה כיוון שלתשתיות הדירה יש כבר ותיק ודיירים אחרים גם עשו בהם שימוש. אתם רוצים לבדוק את כלל התשתיות, לרבות ליקויי בנייה שונים בקירות, במרצפות, בתקרה וכו'.
  • תמ"א 38 – גם אם מדובר בדירה שעברה תמ"א 38 חשוב יהיה לבדוק שאין ליקויים בכל הקשור לתשתיות הקיימות או החדשות שנבנו, לרבות שיפוע המרפסת ועובי הבטון ועוד.

מה עושים אם גילינו ליקויי בניה משמעותיים?

אנו בטוחים שלא תפילו עסקה של רכישת דירה אם תגלו ליקוי שיכול לעלות לכם 2000-3000 שח לתקן אותו, אך במקרים גרועים יותר התיקונים עשויים להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים ויותר. לכן תוכלו להשתמש בדוח כדי לשאת במשא ומתן על הדירה, בין אם בהפחתת המחיר שלה ובין אם בדרישה מהקבלן/בעל הנכס לתקן את הליקויים ולהגיש דירה מוכנה לשימוש ללא ליקויים.

השאירו את הפרטים ואני ניצור אתכם קשר

ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר